Tijdens mijn stage bij Smurfit Kappa TWINCORR, liepen ze tegen het probleem aan dat het oude relatiegeschenk bijna op was. De vraag was, of een nieuw doosje ontwerpen of de oude weer in productie nemen. Er is toen aan mij gevraagd of ik een paar ideeën wilde bedenken voor zo een product, welke zou passen bij de huidige huisstijl van Smurfit Kappa.
Tijdens het bedenken van dit nieuwe relatiegeschenk bleek dat ik na 4 weken stage, nog niet echt veel verstand had van het materiaal. Ik ben daarom maar eerst begonnen met het oude doosje om deze aan te passen.
Daarna het oude idee losgelaten en volledig zelf op basis van vorm gaan kijken, wat wil ik en wat werkt het prettigst. Hieronder vind u een aantal foto’s van de tussen producten en wat schetsen:
Het uiteindelijke ontwerp, bevat een zo groot mogelijke open ruimte, terwijl deze nog wel de notitie blaadjes bij elkaar houd wanneer het doosje word opgetild. Er is verder voor gekozen om een extra insert boven de papiertjes te doen. Deze insert geeft een mooie plaats voor een visite kaartje en een extra pen om de blaadjes mee te beschrijven. Het andere voordeel van de insert is dat meteen vanaf de eerste dag de gegevens van Smurfit Kappa TWINCORR duidelijk in beeld zijn (anders pas na 100 velletjes te hebben gebruikt).
De bedrukking heb ik uiteindelijk mee ontworpen, met hulp van een grafisch specialist om ook weer aan te sluiten bij de huisstijl van het concern.